Príroda sa prebudila

17.04.2020 15:29

Jar už prišla pomaličky, štebotajú lastovičky...

Ponúkame Ti teda niekoľko pekných jarných básničiek a pesničiek, ak by si chcel/a môžeš sa niektorú s pomocou mamky, či ocka naučiť.

 

SLNIEČKO

Dobré ráno, dobré ráno, ja som vaše slniečko, dobré ráno každá lúka, každé malé zrniečko.

Dobré ráno všetky mamy , čo kráčate po mliečko. Dobré ráno, dobrí známi, ja som vaše slniečko.

Slniečko sa ráno smeje, do očí nám zlato leje. Chytíme sa za rúčky, pobežíme na lúčky.

Odpočítaj jeden, dva, tri, natrháme mamke kvety. A keď pôjde slnko spať, vrátime sa domov späť.

       PIESEŇ: Hrej slniečko, hrej, na lúčku sa smej, zobuď všetky kvietky, rozveseľ nás všetkých a bude nám hej...

       Môžeš si skúsiť slniečko vyrobiť...

     

Záhradník

Rozsypal som zrniečka, popadali na zem.

 Kde ich teraz pohľadám? Či ich ešte nájdem?

Našiel som ich zakrátko, boli z nich už kvety.

 Padá na ne teplý dážď, slnko na ne svieti.

Vetrík

Deti, deti, je tu máj, všade plno krásy. Jarný vetrík kvetinkám češe krásne vlasy.

      Nápad na výrobu kvietkov...

           

 

Fialka

Ja som kvietok fialôčka, aké nebo, také očká,

 aká tráva také šaty, hrej ma slnko, lúčik zlatý.

Púpava

Lúka plná žltých hlávok, strapatí ich jarný vánok.

Keď si zopár vláskov chytí, urobí z nich padáčiky.

Konvalinka

Cingi-lingi, cingi-lingi, takto zvonia konvalinky. Zobudíme lienočky, aj svrčkove husličky.

Vstávať, vstávať, spachtoši, treba zimu odplašiť.

Pri zvončeku zvonček, zvonček malilinký.

 Každý bielulinký, to sú konvalinky.

Prvosienka

Prvosienka jarná, také meno mám a slniečku úsmev veľmi rada dám.

Možno preto kúsok farby z lúčikov, nalialo mi do tých mojich púčikov.

Nezábudka

Nezábudka modroočka, pozerám sa do potôčka.

Zdobím brehy, vlhké miesta, aby bola krajšia cesta.

 Hoci som len maličká v očiach mám kus nebíčka.

 

 PIESEŇ: Nezábudka rastie pri potôčku, hlavičku má modrú, slzu v očku.

(:Nie je to slzička, ale rosa, vždy si z nej upije smädná osa.:)

         

—————

Späť


Ďalšie jarné aktivity

/album/priroda-sa-prebudila-dalsie-namety/a0d57b242566df50506507b89e47c5682-jpg/

—————

/album/priroda-sa-prebudila-dalsie-namety/a4e05d48f28fdcbc38ecf50b42c2eb92e-jpg/

—————

/album/priroda-sa-prebudila-dalsie-namety/a8f5d1f710d9f5b3e45aefaf0986d936d-jpg/

—————

—————


A ešte niekoľko zaujímavých odkazov, aby nám bolo veselšie...

Slniečko sa zobudilo

www.youtube.com/watch?v=4HweeyoUkyk

Fíha Tralala - Bum bác

www.youtube.com/watch?v=_obIgcL2gg8

Miro Jaroš - Poď cvičiť

www.youtube.com/watch?v=MUz1Ml8BhNo