Projekty

Digitálne centrum malých bádateľov a výskumníkov

 

Digitálne technológie menia svet, v ktorom dochádza k zmenám aj vo všetkých povolaniach. Výnimkou nie sú ani učiteľky MŠ, ktoré umožňujú deťom napredovanie aj v tejto oblasti a digitálne technológie využívajú ako jeden z efektívnych prostriedkov na dosiahnutie výchovno-vzdelávacích cieľov.

Aj naša MŠ chce aplikovať bezpečné digitálne technológie do edukačného procesu tak, aby inovatívnymi stratégiami rozvíjali kľúčové kompetencie deti vo všetkých vzdelávacích oblastiach.

Na zriadenie digitálneho centra v našej  MŠ bol vypracovaný projekt pod názvom ,,Digitálne centrum malých bádateľov a výskumníkov“, ktorý je zameraný na rozvoj školstva a vzdelávania. Vďaka podpore mesta Michalovce  a poskytnutej dotácií z rozpočtu mesta Michalovce na rok 2024, sa nám podarilo zakúpiť dostatok digitálnych a interaktívnych pomôcok na nadobúdanie poznatkov a skúseností z oblastí informačno-komunikačných technológií. Nezanedbateľnou pomocou pri realizácií  digitálneho centra bola aj ústretovosť a finančná pomoc zo strany vedenia MŠ, ako aj  Rodičovského združenia  pri Materskej škole Leningradská 1, Michalovce.

V digitálnom centre sa edukácia bude uskutočňovať bádaním, experimentovaním, konštruovaním, praktickým riešením problémových úloh na báze zážitkového učenia sa. Kvalitné vybavenie centra digitálnymi interaktívnymi pomôckami, ako sú digitálny fotoaparát a videokamera, digitálny mikroskop, mikrofón, interaktívne nahrávacie štipce, elektronické  a robotické programovateľné hračky a ďalšie audiovizuálne pomôcky, nám umožní realizáciu týchto cieľov.

Digitálne centrum plánujeme využívať aj v rámci vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia na precvičovanie správnej výslovnosti a gramatickej správnosti. Prostredníctvom mikrofónu a hovoriacich štipcov chceme rozvíjať komunikačné schopnosti, slovnú zásobu a podnecovať fonologické procesy u detí. Našim cieľom je aj aplikácia digitálnych pomôcok v centre Knižnica, kde chceme rozvíjať literárnu gramotnosť netradičnými inovatívnymi metódami.

Tieto digitálne pomôcky opodstatnene patria do predprimárneho vzdelávania ako efektívny nástroj dieťaťa na učenie sa, vlastný rozvoj, sebarealizáciu i kooperáciu detí v skupine. Sú pre deti novou výzvou na aktívne, interaktívne a inovatívne napredovanie hravou a zaujímavou formou.